Stalacmite si stalactite in pestera Choranche

Pestera Choranche (Franta-Grenoble) a fost descoperita undeva pe la 1875 de satenii din localitate, dar nu se stie cu exactitate de cine.

IMG_8958

 Cu o lungime totala de cca 30 km, pestera ofera turistilor o transpunere intr-o lume de vis, in cele aproximativ 30 min, timp in care nu se vad decat cateva sute de metri.

IMG_9062

Pestera este renumita prin miile de stalactite, unele subtiri de cativa milimetri, ce atarna peste tot din tavanul pesterii.

IMG_8993

Unele dintre stalagmite au crescut atat de mult incat aproape ca s-au unit cu stalactitele…

IMG_9031

Cele mai placute momente pentru romanii care viziteaza pestera Choranche (Franta, in apropiere de Grenoble) sunt cu siguranta cele petrecute in „catedrala”, o „sala” de 30 metri inaltime, cu lac subteran si stalgmite ce au formele unor oameni.

IMG_9027

In acest ultim popas sunt proiectate niste imagini un pic inspaimantatoare, dar insotite de o muzica draga noua, compusa de Ciprian Porumbescu. Basii puternici te fac sa te intrebi daca stancile alea din pestera mai rezista mult acolo agatate…

IMG_9078

La vreo 40 de min dupa ce am intrat in pestera, am simtit din nou aerul curat de munte, iar in fata ni s-a oferit privirii o minunatie de cascada…

6 Răspunsuri to “Stalacmite si stalactite in pestera Choranche”

  1. dana Says:

    si cine a fugit dupa bilet?😀 am fost eroul zilei si nu vrei sa spui ?😛 glumesc, intr-adevar e foarte frumos si impresionant ce poate face natura …ramai inmarmurit🙂

  2. mohui Says:

    pitic,
    fuga dupa bilet va fi mentionata la alt capitol…, in curand, pana una alta sa dam oamenilor posibilitatea de a alege destinatii de vacanta…

  3. criserb Says:

    E cu doua taisuri asta cu aratatul omeninlor destinatii de turism🙂 Se duc ei acolo, romanii multi si noi nu o sa ne mai bucuram de minunatiile pe care le-am vazut…

  4. Andrei Lefter Says:

    Anul trecut, cand am facut un semi-tur al Romaniei mi-am dorit foarte mult sa ajung intr-o pestera. Nu am reusit sa ajung decat intr-o salina impresionanta, dar cam slab iluminata.😦
    Citisem undeva pe net ca in Romania am avea cea mai lunga pestera din Europa, 19 km, insa nu este explorata😦 si deci publicul nu are acces!😦
    Dar poate anul asta o sa vad si eu o pestera!🙂

  5. mohui Says:

    andrei,
    de ce nu mergi sa vezi Pestera Muierilor, jud Gorj-Baia de Fier, ca ai avea ce sa admiri…, mie mi-a placut doarte mult.
    criserb,
    e bine sa vada si altii ce am vazut noi, pentru ca doar asa vom sti sa apreciem si frumusetea Romaniei, nu doar sa o distrugem…

  6. ghiocel07 Says:

    Mo are dreptate, Pestera Muierii este foarte frumoasa si bine intretinuta. Merita vizitata. In ceea ce priveste cea vazuta de voi, felicitari, ati stiut sa imbinati frumosul cu acumularea de cunostinte, deci si cu utilul.


Lasă un răspuns

