Cinque Terre, raiul si iadul pe pamant!!!

Un concediu pe care nu credeam ca o sa il mai primesc-doua saptamani hai hui prin Europa- a venit ca o binecuvantare pentru mine. Cu un traseu modificat de cateva ori inainte de a pleca, si de mai multe ori pe masura ce inaintam, ne-am satisfacut pofta de cunoastere si am facut plinul cu adrenalina. Serb si Pitica, mai insetati de adrenalina ca niciodata, mi-au ridicat pulsul la cote nebanuite cand in „neaparat de vazut” au inclus Cinque Terre. Parc National si teritoriu aflat sub obladuirea UNESCO, Cinque Terre cuprinde 5 satucuri asezate pe stanci: Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza, Monterosso. Sate pescaresti, ce dau vin renumit (eu nu l-am gustat, nu pot confirma), citrice sau masline… Si pentru ca timpul ce era destinat vizitarii lor era limitat, ne-am oprit la Vernanzza.

Pentru a ajunge in Mica Venezie a zonei, Vernanzza, trebuie sa parcurgi cativa kilometri buni pe un drum ce nu e mai lat de 2.5 metri, desi este cu dublu sens; si sa mergi la pas inca unul. Dar totul merita, pentru ca naturaletea zonei te fascineaza. Cu mici exceptii, totul pare ca la inceputuri (anul 1000).

Dupa cum observati, elementele pentru decorarea unei case sunt oferite de natura…

„Bulevardul” satului este incadrat de leandri si palmieri micuti, ce stau de straja pentru magazinele cu suveniruri (al naibii de scumpe!) sau pentru camerele oferite turistilor spre inchiriere de catre localnici.

Biserica da culoare satului la fel ca si casele ridicate pe doua-trei nivele. Nuante de roz sau portocaliu contrasteaza cu verdele muntilor sau albastrul marii. Se spune despre vinul obtinut din Vernanzza ca avea mare cautare nu numai la Roma ci si la marii nobili francezi.

Ca locurile sunt pline deindragostiti, nu incape indoiala. La tot pasul vezi un el si o ea de manuta, fara ca varsta sa conteze.

Valurile marii se izbesc puternic de stanci facand ca baza muntelui sa capete forme nebanuite. Barcile pescarilor din sat sunt ancorate (legate) la malul marii. Cand valurile nu sunt prea mari, localnicii ies in larg pentru a pescui.

Din imagini ca cea de mai sus unii isi iau adrenalina, iar altii ameteli si dureri de cap. Asta ca sa nu imi aduc aminte ca pe drumul parcurs cu masina in zona Cinque Terre (noi am mers in cel de-al patrulea sat, asa ca am mers suficient cu masina…), in dreapta masinii (pe partea unde eram eu!!!) eraun hauuuuuuuuuuuuuuuu, de imi trimitea privirea automat in stancile din stanga :))

Norocul meu a fost apropierea apusului, de care m-am bucurat din plin. Sper ca si tu, cel care citesti acum…

10 Răspunsuri to “Cinque Terre, raiul si iadul pe pamant!!!”

  1. alina Says:

    BIS….mai vreau …foarte tare excursia ,felicitari!

  2. mohui Says:

    alina,
    promit ca maine vei beneficia de o noua portie din vacanta mea…

  3. alina Says:

    MARMOTE…MARMOTE….MARMOTE….MARMOTE…..cand?
    si restul vacante?

  4. Ofelia Says:

    Vreau si eu asa excursie!

  5. criserb Says:

    Serb organizeaza excursii din astea🙂 pentru detalii Mo va sta la dispozitie😛

  6. crina Says:

    minunate fotografii,,,ai putea sa fii fotograf la Dinamo, Mo…ai castiga usor un Pullitzer…pup!

  7. gabi Says:

    cam putine poze…pentru o vacanta asa lunga

  8. sip Says:

    M-ai incitat …acum sigur il vom vedea si noi !

  9. mohui Says:

    gabi,
    e doar un loc din cele multe vizitate de noi…
    o sa mai vezi si alte poze, te asigur

  10. ghiocel07 Says:

    Nu stiu cum e locul, dar pozele sunt minunate. Te pup


Lasă un răspuns

