Oceanario de Lisboa

Fotbalul m-a dus in locuri pe care nici nu credeam ca o sa le vad la vremea respectiva. Imi aduc aminte ca prima mea „iesire” a fost in Ukraina, si am ramas marcata in sens negativ de contrastul dintre cartierele de lux si cartierele de mineri ale Donetk ului, pentru ca in orasul echipei antrenate de Mircea Lucescu nu exista clasa de mijloc. La Manchester a plouat de fiecare data, Liverpool-ul m-a impresionat prin atitudinea suporterilor cormoranilor la vederea noastra (a suporterilor dinamovisti). Am fost acolo dupa ce la Bucuresti le dadusem celor de la Everton (un fel de Steaua pentru Liverpool) o mana de goluri! De la Lisabona nu ne-am intors cu multe sperante in ceea ce priveste fotbalul, dar orasul e minunat. Are multe obiective turistice, dar eu am sa va povestesc in continuare despre Oceanario de Lisboa. Acest imens acvariu, ce seamana cu o paltforma petroliera, strange la un loc mamifere, pesti, pasari si alte vietati din Oceanul Atlantic, Pacific, Indian si Antarctic!

Cele patru turnuri alea Oceanariului sunt gazde avand acelasi ecosistem ca al oceanelor din care provin vietatile oaspete, iar blocul central gazduieste rechini, bancuri intregi de ton si diversi pesti marini viu colorati. Acest gigant acvariu, construit in 1996, este al doilea ca marime din lume si  gazduieste aproximativ 16.000 animale si plante din 450 specii diferite.

Acest peste este cel mai mare peste cu oase cunoscut pana acum, masurand cca 3 m atat in lungime cat si inaltime si cantarind uneori mai mult de 2 tone.

Arothron Meleagris, dupa denumirea stiintifica, isi schimba culoarea dupa faza vietii in care se afla. Poate fi negru cu multe pete albe, si galben cu putine pete negre, dar asta se intampla cand traieste in ocean, si foarte rar cand se gaseste in acvariu.

Vidrele au cea mai mare densitate de fire de par pe cm patrat (pana la 100.000 fire) dintre mamifere. Vidra-femela poate cantari pana la 33 kg, in timp ce masculul poate ajunge si la 45 kg. Ca lungime, cele mai multe (de fapt mai multi ca sunt masculi) masoara 1,5 m.  Pot sta sub apa chiar si 6 minute, iar cand dorm „fac pluta”…

Leafy Seadragon sau Phycodurus eques este „ciudat” prin nasul (ratul) sau lung si prin accesoriile purtate pentru a se confunda cu vegetatia din apele in care traieste. Leafy seadragon este „purtator: de frunze si poate ajunge pana la 45 cm.

Pteromylaeus bovinus sau bull ray masoara pana la 2,5 m si cantareste aproape 83 kg.  Are un cap ce seamana cu al unei rate, este plat, iar culoarea sa este maro deschis cu pete mari bleo-gri.

Sea anemones sunt denumite asa datorita asemanarii cu florile terestre cu aceeasi denumire. Daca sunt atinse, anemonele de mare ataca cu otrava ce se gaseste in mici vezicule. Otrava este un mix de toxine, inclusiv neurotoxina ce duce la paralelezia prazii.

Daca v-au placut pozele, mai gasiti unele aici.

12 Răspunsuri to “Oceanario de Lisboa”

  1. silvia Says:

    mooo….cand e tragerea la sorti…sa stim ce urmeaza…
    foarte frumoase pozele…sa stii ca ai talent

  2. mohui Says:

    hm, la sf lui august, si eu abia astept tragerea la sorti, ca sa stiu cand plec in concediu…

  3. crina Says:

    iti trimit o caruta de poze daca vrei,,si,,,da, intr-adevar, ocenariul e superb,,,sa vezi pinguinii ce draguti sunt…e cel mai frumos ocenariu din europa, parerea mea,,,ar mai fi unul la genova in italia,,,,dar e mai frumos asta portughez! ti pup!

  4. mohui Says:

    crina,
    am si eu o caruta de poze, inlusiv cu pinguinii de care pomenesti tu, dar trebuia sa fac o selectie de poze. altfel, as fi pus pana in seara asta…

  5. criserb Says:

    Poti sa-l treci pe lista locurilor care vreau sa le vad si tu sa-mi fii ghid🙂

    Te pupa Serb :*

  6. mohui Says:

    Serb,
    Sa deschid lista?!
    pup si eu, azi mai mult pentru ca e o zi speciala pentru tine…

  7. criserb Says:

    Normal ca cineva tre sa o deschida, obiectivul asta imi place🙂 la maxim😛

  8. criserb Says:

    Eu te pup mai mult azi pentru ca orice zi este speciala, si un prilej de a te pupa pe tine😛

  9. FCDinADN Says:

    Mirela, ai uitat sa le arati ce mascota draguta are Oceanariul…

    Alaturi de cel mai frumos steag de deplasare…😛

  10. mohui Says:

    fcdinadn,
    nu puteam sa pun totul, ca iesea prea lung „articolul”… :))

  11. ghiocel07 Says:

    Fericito, vreau si eu acolo ! O poza cu pinguinii nu ne arati ?

  12. mohui Says:

    dna Serb,
    promit sa fac un post numai cu pinguini…


Lasă un răspuns

